Skip to main content

Ontwikkel je Soft Skills

Leer hoe je op een ontspannen manier gelijkwaardige gesprekken voert met je klant. Met deze training ontwikkel je als vakinhoudelijke professional jouw soft skills.

Train jouw commerciële en communicatieve soft skills

Klanten verwachten van vakinhoudelijke professionals, naast expertise, steeds vaker advies en nieuwe inzichten. Hiernaast speel je als professional in veel gevallen een doorslaggevende rol in verkoopprocessen. Beheers jij de hiervoor benodigde soft skills voldoende?

Deze training richt zich op de commerciële en communicatieve soft skills van vakinhoudelijke professionals. Je leert jezelf te profileren en positioneren, gelijkwaardig te communiceren op elk niveau en commerciële kansen te herkennen en bespreken.

Het programma van deze training is modulair opgebouwd en aan te passen aan jouw specifieke leerbehoeften.

Training Dennis Verweij

Trainer Dennis Verweij

Profileren en positioneren

Welke verschillende communicatieniveaus en interactiepatronen bestaan er en hoe voer je een ontspannen gesprek?

Gelijkwaardige communicatie

Welke gespreksstructuur hou je aan en hoe ga je om met conflicten?

Herken commerciële kansen

Hoe herken je commerciële kansen en hoe haak je hierop in?

Inhoud van de Commerciële Soft Skills training

Dag 1: Jezelf profileren en positioneren

  • Leerniveaus in kaart brengen en leerdoelen verfijnen;
  • Ontdekken van kwaliteiten en valkuilen;
  • Gespreksinzichten en vaardigheden;
  • Inzicht in de meerdere communicatieniveaus en interactiepatronen;
  • Concrete actiepunten en borgingsinterventies.

Dag 2: Gelijkwaardig communiceren op elk niveau

  • Structuur van gesprekken;
  • Beperkende overtuigingen in gesprekken, kies je mindset!;
  • Feedback geven en ontvangen;
  • Omgaan met conflicten;
  • Persoonlijke en authentieke communicatie;
  • Het grote verschil tussen perceptie en de werkelijkheid;
  • Concrete actiepunten en borgingsinterventies.

Dag 3: Commerciële kansen herkennen en bespreekbaar maken

  • Commercieel luisteren;
  • Overtuigend helpen beslissen;
  • Omgaan met machtsverhoudingen;
  • Oefenen met praktijkcases (trainersacteur optioneel);
  • Persoonlijke actiepunten, borgingsinterventies en actieplan.

Resultaat
Na deze driedaagse training ben je in staat om op een ontspannen manier zakelijke en commerciële gesprekken aan te gaan met de klant. Daarnaast kan je jouw communicatiestijl in elke situatie aanpassen. De gesprekken die je hebt, zijn gebaseerd op gelijkwaardige communicatie.

Volledig afgestemd op jouw wensen

De inhoud van deze intensieve training wordt naast bovenstaande onderwerpen afgestemd op jouw situatie. Op basis van een vrijblijvend intake gesprek met trainer Dennis stel je de definitieve inhoud en datum vast. De training wordt op ons kantoor in Haarlem gegeven, maar in-house op locatie naar keuze is ook een mogelijkheid. Zijn er meerdere collega’s die een training willen volgen? De training wordt ook in groepsverband gegeven!

Interesse in deze training?

Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op.

    WhatsApp WhatsApp ons!